18. mars 2026

Ikke gå glipp av denne kunnskapskonferansen for etablerte, nystartede eller for dere som enda står i startgropa. Få uvurderlig innsikt i hvordan du bygger en vellykket franchisekjede. Noen av Norges og Sveriges fremste eksperter og kjedeledere deler sine tips og erfaringer. Franchisekonferansen er, sammen med FranchiseEvent i Sverige, Skandinavias største seminar innen franchising.

REGISTRERING

NÅR

18.mars 2026

HVOR

Virke, Henrik Ibsensgt. 90, Oslo

PRISER

Pris : kr. 2.400
for Virke medlemmer kr. 1.600

Les mer

Franchisekonferansen 2026

Franchise i endring – Teknologi, kultur og lederskap

En konferanse for deg som vil forstå hvordan teknologi, kultur og ledelse former fremtidens franchise. Lær av kjedene, lederne og ekspertene som lykkes med å skape bærekraftige og lønnsomme konsepter i et marked i rask endring.

  • – Deli de Luca – Endring og utvikling av franchisekonseptet i Norge

    Marius Kristiansen – kjedeleder i Deli de Luca Norge og AS Tiger AS

  • – Google og AI – Bruk av AI og digital utvikling for å fremme omsetning og kjennskap for franchisekonsepter

    Carl Wareus – Head of Agencies & Partners at Google

  • – Reitan Convenience / Pressbyrån / 7 – eleven

    Vår beste merkevarekampanje noensinne. Hvordan kan kommunikasjon bygge omsetning for våre franchisetakere.

    Lennart Schultz – CMO & CCO – Reitan Convenience Sweden, Pressbyrån, 7-Eleven & PBX.

  • – Kjernen i ledelse – inspirasjon og struktur for medarbeiderskap, arbeidskultur og hva som skaper tillitsfulle relasjoner

    Rune Semundseth – CEO and owner in businessMastering and Management Consultant at Excellerate

  • – Kandy´s – Reisen fra kjedeetablering til «årets Franchisekjede 2024» i Sverige

    Sonny Hedblom, VD i Kandy´z

  • – Årets Franchisetaker 2025 – Kvik Stavanger og Bryne

    Hvordan bygge et vinnerkonsept i kjøkkenbransjen

    Frank Hauge – daglig leder Kvikk Stavanger og Bryne

  • – Kåring av Franny award 2026 – Årets Franchisekjede og Årets Franchisetaker

Show the complete program Minimize the program

Foredragsholdere

Marius Kristiansen
Kjedeleder i Deli de Luca Norge og Tiger AS

Marius har bred erfaring fra servicehandel med det overordnede kommersielle ansvaret for virksomheten i deres130 egeneide- og franchisebutikker.

Tittel på foredrag: Utvikling og modernisering av franchisekonseptet i Norge

Kort beskrivelse: Deler erfaringer fra arbeidet med å utvikle og modernisere Deli de Luca-konseptet i et norsk franchise- og servicehandelsmarked i rask endring.

Carl Wareus
Head of Agencies & Partners, Google

Carl har lang bakgrunn innen detaljhandel, franchising, markedsføring og media med over 20 år hos McDonald’s i Operations og senere som CMO for McDonald’s Sverige og Nord-Europa og blant annet grunnlegger og administrerende direktør i OMD Sverige (mediebyrå).

Tittel på foredrag: Bruk av AI og digital utvikling for å fremme omsetning og kjennskap for franchisekonsepter

Kort beskrivelse: Viser hvordan kunstig intelligens og digital utvikling kan løfte både omsetning og merkevarekjennskap for franchisekjeder med innsikt fra Google og internasjonale merkevarer.

Rune Semundseth
CEO businessMastering/Management Consultant, Excellerate

Rune er lederutvikler, kulturutvikler, forfatter og foredragsholder. Han grunnla selskapet businessMastering AS, som spesialiserer seg på verktøy og metoder for å skape en bevisst kultur og forbedre medarbeiderskap/lederskap​.

Tittel på foredrag: Kjernen i ledelse: Inspirasjon og struktur ro medarbeiderskap, arbeidskultur og hva som skaper tillitsfulle relasjoner

Kort beskrivelse: Utforsker hvordan tillit, kultur og bevisst ledelse skaper sterke medarbeidere og bærekraftige organisasjoner.

Lennart Schultz
CMO & CCO, Reitan Convenience Sweden (Pressbyrån, 7-Eleven & PBX)

Lennart har hatt ansvar for markedsføringog kommunkasjon i Reitan Convenience Sverige i over 12 år, oge r nå CMO og COO for bade Pressbyråen, 7-Eleven og PBX.

Tittel på foredrag: Vår beste merkevarekampanje noensinne: Hvordan kan kommunikasjon bygge omsetning for våre franchisetakere

Kort beskrivelse: Forteller hvordan strategisk kommunikasjon har bygget omsetning og styrket merkevaren i et av Nordens største convenience-kjeder.

Sonny Hedblom
VD Kandy’z

Sonny er grunnlegger av Kandy´z, en franchisekjede av godteributikker i Sverige. Han har bakgrunn fra reiselivsbransjen på 90-tallet og jobbet senere som kommunikasjonssjef før han startet Kandy´z.

Tittel på foredrag: Fra kjedeetablering til «årets franchisekjede 2024» i Sverige.

Kort beskrivelse: Tar oss med på reisen fra idé til prisbelønt suksesskjede, og deler læringene bak «Årets franchisekjede 2024» i Sverige.

Frank Hauge
Daglig leder og franchisetaker, Kvik Stavanger og Bryne

Frank ble kåret til Årets Franchisetaker 2025 i Norge, 3 ganger årets franchisetaker i Kvik (2022, 2023, 2024). Frank har hatt flere funksjoner som daglig leder i en rekke bransjer.

Tittel på foredrag: Hvordan bygge et vinnerkonsept i kjøkkenbransjen

Kort beskrivelse: Gir et inspirerende innblikk i hvordan kultur, tydelig ledelse og vinnermentalitet har gjort ham til Årets Franchisetaker 2025.

Kontakt oss